Weightlifting

A weightlifting, vagy ahogyan itthon ismerhetjük súlyemelés sokak szerint a funkcionális edzések egyik legfontosabb eleme. Ha maximálisan szeretnél megfelelni a hétköznapok egyre növekvő igénybevételének, akkor a súlyemelést neked találták ki.

Tradicionális alapok

A súlyemelés évezredes tradícióval rendelkezik, már az ókorban is nagy népszerűség övezte a sportot, amikor a nehézatléták egyik legkedveltebb versenyszáma volt. Az azóta különvált sportág 1896 óta megtalálható a nyári olimpiákon is, ahol a férfiak jelenleg összesen nyolc, míg a nők hét súlycsoportban indulhatnak.

A súlyemelés a kiemelkedő erőnléten túl, magasfokú fegyelmet és intelligenciát is igényel. Az edzőtermi foglalkozásokon belül a weightlifting az egyetlen, ami a robbanékonyságot is fejleszti, ennek köszönhetően a külföldi profi sportcsapatok a normál erőnléti edzések mellett, rendseresen tartanak súlyemelő edzéseket is a játékosaiknak. Ebből is kiválóan látszik, hogy a súlyemelő edzések során szerzett tapasztalatokat az élet szinte minden területén hasznosíthatod.

Kiemelkedő színvonal

A RAGE Budapestben a súlyemelő edzéseket Szűcs Endre, a Budapesti Súlyemelő Szövetség és a Soroksári Súlyemelő és Szabadidősport Egyesület elnöke tartja, aki már több olimpikon és országos bajnok sikereihez is hozzájárult. Kiemelkedő szakmai tudásának köszönhetően elsajátíthatod a súlyemelés legapróbb technikai részleteit és bátran állhatsz az akár több száz kilós súlyok mögé is.

Szakítás

A súlyemelésen belül két fogásnem létezik, amelyek közül az egyik a szakítás. A szakítás célja, hogy a súlyemelő egyetlen mozdulattal juttassa a feje fölé a súlyt, teli talppal aláguggoljon, majd ebből a testhelyzetből nyújtott karral felálljon. Ez a mozdulatsor komoly technikai előképzettséget és folyamatos finomhangolást igényel, amely segítségével egyre nagyobb terheléssel lehetséges az elvégzése.

Lökés

A súlyemelés másik fogásneme a lökés. A lökés során a súlyemelő a mellkasához emeli a súlyt, ezután pedig aláguggolásból, vagy ollózó lábtartással a fejük fölé lökik a súlyt. A versenyeken legtöbbször az ollózó lökéssel találkozhatunk, ugyanis az aláguggolásos technikát főleg a nagy mobilitással rendelkező versenyzők használják.