Téli étrend: 3 étel levertség ellen

Bizonyára ti is tapasztaltátok már, hogy amint beköszönt a rossz idő fáradtnak, levertnek, fásultnak, kedvetlennek érzitek magatokat. Esik az eső, fúj a szél, hideg van, nincs kedvetek elindulni edzeni, igazából ki sem akartok kelni az ágyból. Összegyűjtöttem nektek 3 ételt, ami segít ennek az érzésnek a legyűrésében, ha beillesztitek ezeket a mindennapjaitokba, könnyebben vészelitek majd át ezt az időszakot.

1.Banán

Szervezetünkben a folsav hiánya rossz kedélyállapotot idézhet elő, a banán kiváló forrás ennek pótlására. Továbbá edzés előtt feltöltheted vele glikogén raktáraidat, miközben nem telít el.

2.Tojás

Jelentős mennyiségben található meg benne a triptofán nevű esszenciális aminosav, melynek szerepe van szervezetünk szerotonin termelésében, ami javítja alvásunk minőségét, kedélyállapotunkat. Magas triptofán tartalmú ételek: földimogyoró, zabpehely, túró, vörös húsok.

3.Mandula

A mandulában megtalálható a tirozin nevű aminosav, mely csökkenti a fáradtságot és ingerlékenységet. Jelentős mennyiségű tirozint vihetünk be szervezetünkbe még szezámmag, tökmag, avokádó és diófélék fogyasztásával.

Beri Imre

RAGE - téli étrend