Súlyemelés: Hogyan lökhetsz 100 kilót, 100 edzés után?

A súlyemelés újra egyre nagyobb teret nyer a szabadidős sportolók körében, hiszen ki ne akarná megduplázni fél év alatt a teljesítményét, ki ne akarná elmondani magáról, hogy 100 edzés után 100 kilót tud a feje fölé lökni és egyébként is, az olimpiai súlyemelés a legnemesebb sportágak egyike.

Egy ektomorf alkatú (közismertebb néven nyüzüge), küzdősport múlttal rendelkező, átlagos 26 éves fiú 100 edzéséről beszélek, a saját utamról, aki ma már képes a feje fölé lökni 100 kilót. Ha te is ebbe a táborába akarsz tartozni, akkor íme 10 tény, amit nem téveszthetsz szem elől a 100 edzésed alatt:

Mi az a Súlyemelés valójában?

  1. Kell a 100 edzés ahhoz, hogy egyáltalán fogalmad legyen a súlyemelésről
    (ne érezd magad hátrányban, amiért nem gyerekkorod óta foglalkozol vele, de tudd, hogy éppen ezért türelmesnek kell lenned magaddal szemben).
  2. A súlyemelést még nem profi szinten kell űznöd. Ne állj úgy hozzá, hogy neked élsportolói technikával kell tudnod mozogni, mert nem, és nem is leszel rá nagyon sokáig képes.
  3. A súlyemelés egy komplex mozgásforma, aminek tanulása alatt nem csak fizikailag fogsz megerősödni, hogy a fejed fölé kerüljön az a 100 kiló, de mint a mozgástanulás másik fontos résztvevőjét, az idegrendszeredet is tanítod és fejleszted minden edzés alatt, éppen ezért még egyszer: TÜ-RE-LEM!
  4. Nagyon sokszor seggre fogsz ülni az edzéseiden.
    Belilul a combod, állba vered magad a rúddal, felszakad a tenyered, mindezt veheted harci sérülésnek, amikről tudnod kell, hogy amint javulsz és fejlődsz, elmúlik.
  5. Lesz olyan edzésed, amikor magad számára is meglepően jól teljesítesz és lesz olyan, amikor indokolatlanul rossz lesz a teljesítményed.
    (ez van, a jót és a rosszat is helyén kell tudni kezelni, ha minden tapasztalatod úgy látod, hogy egy hosszú útnak a része, ami a célodhoz vezet, akkor egyből nagyobb siker a pici sikerélmény, és egyből kisebb csalódás a rossz élmény)
  6. Heti 2 súlyemelő edzéssel már lehet tervezni, viszont minél gyorsabban szeretnéd elérni a célodat, akkor annál többet kell súlyemeléssel foglalkozz.  Heti 3 edzésben maradjunk és ha van kedved és energiád, negyedikként a hétre, bármilyen cardio jellegű mozgást választhatsz. (úszás, futás, bicikli)
  7. Súlyemelést csak súlyemeléssel tudsz fejleszteni, nagyon logikusan hangzik, mégis sokan elfelejtik ezt.
    (ha már elég erős vagy hozzá, hogy 150 kilóval a hátadon guggolj, de csak 70 kilót löksz, valószínűleg nem az erőd korlátoz, hanem hogy még nem gyakoroltál eleget)
  8. A súlyemelés nem csapatsport, persze nagyon sokat számít, hogy jó edző mellett, jó közösségben edzel, de ne felejtsd el, hogy onnantól, hogy odaállsz a rúdhoz, egyedül vagy, ezért:
  9. LEGYEN ÖNBIZALMAD! – felejtsd el mindazt a félelmet, ami benned van, mindent, minden kételyed. A fejed ürítsd ki a gondolatoktól és bármire képes lehetsz, ha bízol magadban!
  10. Végezetül pedig az utolsó, de nagyon fontos tanácsom: KITARTÁS és ALÁZAT! Légy kitartó és alázatos, csak úgy fogsz látványos és eredményes sikereket elérni ebben a sportban, ha kitartó vagy és alázatos! EZ a titok, vagy épp a titok nyitja!
súlyemelés

Ezt a tíz pontot szem előtt tartva, garantálom, hogy edzésről-edzésre sikerek várnak rád, élvezni fogod a bejárt utat és büszke leszel magadra, ráadásul akár a 100 kiló legyen épp az egyéni maxod, amihez odaállsz edzésen, vagy 50 kiló, teljesen lényegtelen. Ha 130 kilót szakítanak melletted vagy éppen 150 kilót löknek a tapasztaltabb edzőtársak, tudnod kell, hogy nem velük versenyzel.

Csak és kizárólag magadat kell legyőznöd!

Csordás Mihály – CEO

RAGE Budapest