Menü meccs előtt - Mit és mikor fogyassz?

Egész héten keményen dolgoztál a pályán, odatetted magad a kondicionáló edzéseken, és odafigyeltél arra, hogy mit eszel. Mindent megtettél azért, hogy jól teljesíts, de egy félresikerült étkezéssel tönkreteheted az elvégzett munkát. Fontos hogy energiaraktáraidat feltöltsd, így a mérkőzés bármelyik pillanatában a maximumot tudod nyújtani.

A pályán töltött percek alatt folyamatosan mozgásban vagy, ennek ellenére a játék bizonyos szegmensei /sprintek, ugrások, hirtelen irányváltások/ rendkívül sok energiát követelnek. A fehérjék, zsírok, szénhidrátok mind kiemelt részei egy játékos étrendjének, a meccs előtt viszont a szénhidrátok kapják a fő szerepet. Fontos hogy feltöltsük az izmok és a máj glikogénraktárait, mert játék közben innen nyered az energiát, ha kifogynál, az a statisztikáid rovására megy. Megfelelő mennyiségű vas és niacin bevitelre is szükséged van, ezek segítenek, hogy tested megfelelően tárolja, és használja fel a bevitt szénhidrátokat.

RAGE | Streetball Workout

Az hogy pontosan mit kell enned, meghatározza, hogy mennyi idő van még hátra a mérkőzésig. Ha még 2 vagy több óra van a meccs kezdetéig, valamilyen tiszta fehérjeforrás / csirke, hal, pulyka / barnarizs, teljes kiőrlésű tészta, és zöldségek kitűnő választás. Ha 1-2 óra múlva dobják a labdát, a szénhidrátforrást alacsonyabb rosttartalmúra kell cserélni / tészta, kenyér/. Hogyha 60 perced maradt a mérkőzésig, még gyorsabban felszívódó szénhidrátokra van szükséged. Gyümölcsök (ezek segítenek a hidratálásban is), alacsony rosttartalmú gabonapelyhek, mogyoróvajas lekváros szendvics.

Komoly veszélyforrás továbbá a dehidratáció. Fedett csarnokokban, főleg nyáron már az alapozó edzések alatt is fontos, hogy elég folyadékot vigyél be a szervezetedbe. Főleg víz és sportitalok jöhetnek szóba, az alkoholfogyasztást mindenképp kerüld. A koffeines italok sem ajánlottak, vízhajtó hatásuk miatt hamarabb távozik a folyadék a szervezetből, mintsem hasznosítani tudnánk.

Ne meccs előtt próbáld ki ismeretlen konyhák felfedezetlen ízeit, ragaszkodj a megszokott ételekhez, amikről tudod, hogy nem bántják gyomrodat!

A fenti sorok segíthetnek, hogy mérkőzésen a kemény edzésmunkádnak megfelelően teljesíts, tartsd be ezeket az egyszerű szabályokat, és hozd ki magadból, ami benned rejlik!

Beri Imre

Streetball Workout