Az izotóniás italok fontossága

Az edzőterembe járó emberek nagy részét visszatarthatja a hőség, te Titeket, a RAGE közösségének tagjait ez nem tántoríthat vissza. Ti harcoltok a körülményekkel, és minden edzésen a maximumot nyújtjátok a tikkasztó hőség ellenére is. Nektek szeretnék segíteni az alábbi sorokkal.

A munkaidő a végéhez közelít. Lett volna teendőd bőven, de az utolsó órában már csak arra a munkára tudsz gondolni, aminek elvégzését alig várod. Az időt, amit tested, lelked, szellemed fejlesztésének szentelsz. Az időt, ami csak a TIÉD.  A klimatizált irodából kilépsz az utcára. Megcsapnak a nap sugarai. A hőmérők 40 fokot mutatnak. Tudod, hogy a mai edzésen nem csak önmagaddal, a szokatlan hőséggel is meg kell küzdened. A terem felé veszed az irányt.

A melegebb időjárás miatt a folyadékveszteség intenzívebben jelentkezik. Edzés során a fokozott fizikai igénybevétel miatt folyadék és ásványi anyag igényetek megnő. Ha edzés közben nem isztok elegendő folyadékot, az nagymértékben ronthatja a teljesítményt. Amint testsúlyotok 2%-át elveszítitek edzés közben csökken a teljesítmény, 4%-nál az izmok által végzett munkának hatékonysága 20-30% -kal romlik.

Viszont a lehető legjobb eredmény eléréséhez nem csak a folyadékot, az elektrolitokat, szénhidrátokat, ásványi anyagokat is pótolni kell. Erre az izotóniás italok a legalkalmasabbak. Az izotóniás italokban a részecskék mennyisége által előidézett nyomás megegyezik a véráramban lévő nyomással, így az folyadékcsere edzés közben akadálytalanul mehet végbe.

Edzés után érdemes az elveszített folyadék egy-másfélszeresét bevinni a szervezetbe. Ebben az esetben is célravezetőbb izotóniás italt fogyasztani, hiszen a benne lévő szénhidrát és elektrolitok segítenek az energiaraktárak visszatöltésében.

Beri Imre